Președintele ANPC îndeamnă conducerea Penny să pună mâna pe mop. Ce sancțiuni s-au aplicat și ce magazine au fost închise

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat în ultima săptămână o serie de controale la magazinele lanţului de supermarketuri Penny, în urma cărora a aplicat amenzi de 3,5 milioane lei, conform unui comunicat al ANPC, citat de Agerpres.Pentru neregulile constatate în urma controalelor au fost aplicate sancțiuni în funcție de gravitatea situației întâlnite în fiecare magazin.

Dintre cele 306 de magazine Penny pe care compania Rewe România SA le administrează în ţara noastră, 256 au fost controlate de inspectorii ANPC. Pentru neregulile constatate, s-au aplicat 333 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei, şi s-au dat 110 avertismente. Au fost oprite definitiv, de la comercializare, produse alimentare neconforme, în valoare de peste 100.000 lei. Printre celelalte sanctiuni se numără şi oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, pentru 29 de unităţi dar şi închiderea pentru o perioadă de până la 6 luni a 6 magazine, din judeţele Bacău (4 unităţi), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).

„”Bright as a new penny”, aşa spun englezii cu referire la ceva strălucitor, excepţional. Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepţie, nou, bine întreţinut. Alte sancţiuni, aceleaşi abateri! A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii. Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicaţii şi alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi. Strig eu în numele consumatorilor: Respectaţi-ne!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Neregulile constatate de comisarii ANPC 

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită
  • comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
  • comercializarea unor produse congelate cu exces de gheaţă şi modificări organoleptice; comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă)
  • comercializarea unor ouă sparte, în cofraj si depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment
  • utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf
  • utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse
  • folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
  • deficienţe de etichetare a produselor alimentare şi nealimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.)
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate, nerespectarea regimului promoţiilor (nu se menţionează perioada în care se derulează promoţia, nu există la vânzare produsul de referinţă pentru pachetele multi pack)
  • folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorat, nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători, neafişarea ingredientelor cu potenţial alergen al produselor care se vindeau vrac
  • lipsa afişării preţului unor produse la raft şi existenţa unor neconcordanţe între preţul produsului de la casa de marcat şi cel de la raft

Președintele ANPC îndeamnă conducerea Penny să pună mâna pe mop. Ce sancțiuni s-au aplicat și ce magazine au fost închise

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *